The Greenery

Verse business

The Greenery in Barendrecht speelt een centrale rol in de voedingsmiddelenketen. Groente, fruit en paddenstoelen van over de hele wereld rollen de overslagplaatsen binnen. Vanuit daar gaat het naar supermarkten in Europa en Noord-Afrika. Die flow van verse producten hebben ze aardig in de groene vingers.

Informatie flow

De website van The Greenery bedient een uiteenlopend publiek. In de eerste plaats telers en inkopers. Maar ook journalisten en consumenten bezoeken de website. De eerste klus: een structuur vinden die voor alle bezoekers werkt. Met een team van marketeers, interactie designers en een tekstschrijver hebben we die flow gevonden.

En dan de tekst

Ik eet dagelijks m’n twee ons groente en twee stuks fruit – toch waren veel onderwerpen nieuw voor me. Duurzaamheidsinitiatieven in de kasteelt, bewaking van voedselveiligheid, rassenselectie… Ik heb stapels plannen en verslagen gelezen en een dozijn deskundigen geïnterviewd. En toen ik het snapte, schreef ik webteksten die voor iedereen begrijpelijk zijn.

Een fragment

Preventie en controle
Het gebruik van chemische beschermingsmiddelen brengt risico’s met zich mee. The Greenery hanteert daarom een streng beleid voor preventie en controle – gebaseerd op product, herkomst en specifieke risico’s. Ons uitgangspunt: er mag geen enkele twijfel bestaan over de veiligheid van onze producten.

  • Minimaliseren van gebruik chemische middelen
  • Extra controles door onafhankelijke labs
  • Begeleiding van telers in binnen- en buitenland