Induvac

De mensen van Induvac zijn specialist in hun vakgebied. Otekst hielp om de kunde van het bedrijf online over te brengen.

Voer voor webteksten

Voor een specialistisch bedrijf als Induvac is het heerlijk om webteksten te mogen schrijven. Er ligt een duidelijk onderwerp op tafel, waar de medewerkers ook echt álles van weten. Voldoende materiaal voor sterke content, de truc is om daar optimaal gebruik van te maken.

Nieuwe structuur website

Wat begon als ‘visitekaartje op internet’ groeide uit tot een naslagwerk van respectabele proporties. Op de website van Induvac was alles te vinden, maar dat vergde wel een behoorlijke dosis doorzettingsvermogen. Aan mij de klus om de aanwezige informatie bruikbaar en aantrekkelijk te maken. Ik begon met het opstellen van een duidelijke structuur, waarin alle onderwerpen een logische plek konden krijgen.

Voer voor landingspagina’s

Induvac biedt alles op het gebied van vacuüm-, compressie- en filtratietechniek. Binnen de nieuwe structuur kunnen tot op productniveau pagina’s uitgewerkt worden, waardoor sterke landingspagina’s ontstaan. Op algemene zoektermen als ‘vacuümpompen’ is de concurrentie groot. Op specifieke producten als ‘olienevelafscheider’ een stuk minder. Het aanmaken van zulke landingspagina’s is een snelle en goedkope manier om meer traffic te genereren.

Plus 30% bezoek

Het resultaat van de herontwikkeling van deze website mag er zijn. Het bezoek vanuit de organische (onbetaalde) zoekresultaten is met 30% toegenomenen – en dat heeft invloed op het aantal leads en de orders in de webshop.