Optimaliseer de beste pagina’s

Optimaliseer de beste pagina’s

Je ziet het als je naar de statistieken kijkt, of naar je posities in de zoekresultaten. Sommige pagina’s doen het prima, andere blijven achter. Tijd om eens flink te investeren in de zwakke onderdelen? Niet zo snel! Probeer eerst nog meer te profiteren van je sterkste webcontent. Lees hoe.

Optimaliseren sterke webcontent

Als pagina’s goed ranken en veel traffic opleveren, ben je lekker bezig. Je zit op een zoekopdracht met potentie, als een mijnwerker op een goudader. Kun je nog een plaatsje stijgen in de resultaten? Kun je de informatie nog wat verder uitdiepen? Laat je gewilde content zo goed mogelijk renderen!

Pagina verder optimaliseren

Het is mooi als je op plaats drie staat in de resultaten – maar misschien kun je nog een plaatstje stijgen. Het verschil in traffic is de moeite waard. De tweede plaats levert gemiddeld een derde meer bezoek op, de eerste het dubbele. Mogelijke acties:

  • Keystring beter in de tekst plaatsen
  • Intern met de juiste ankertekst linken
  • Link met ankertekst op home-page plaatsen
  • Links van andere websites naar de pagina werven

Onderwerp verder uitdiepen

Als je goed scoort met een bepaalde zoekopdracht, bijvoorbeeld ‘inloopkast maken’, dan liggen er waarschijnlijk ook prima mogelijkheden voor gerelateerde zoekopdrachten, zoals ‘inloopkast ontwerp’ en ‘kledingkast maken’. Diep je onderwerp verder uit, maak landingspagina’s voor gerelateerde keystrings en je pikt nog wat traffic op. Zo pak je dat aan:

  • Ideeën voor keystrings opdoen met Übersuggest
  • Traffic op keystrings checken met de Keyword tool
  • Nieuwe landingspagina’s aanmaken

Kan ik je helpen?

Je kunt me altijd bellen of mailen: 06 18 51 07 04, paul apenstaartje otekst punt nl!